آخرین اخباراجتماعیرسانهفرهنگیمدیریتمعاونت تربیت منابع انسانیویژهیادداشت

طلاب باید جایگاه خود را در جنگ نرم بشناسند.

حجت الاسلام وكيل پور در جلسه اي كه با عنوان جنگ نرم در اين حوزه علميه برگزار شد،‌ تصريح كرد: تمام ابر قدرت هاي جهان توان خود را گذاشته بودند كه اين نظام اسلامي را به زمين بزنند. اين همه هزينه كردند و با تمام تجهيزات به اين كشور حمله كردند و اين جنگ را به ما تحميل كردند. دشمن وقتي از جنگ سخت در برابر نظام جمهوري اسلامي نا اميد شد رو به جنگ نرم آورد. همانطور كه در جنگ سخت تمام نيروها جايگاه خود را مي‌شناسند، ما طلاب هم بايد جايگاه خود را در جنگ نرم بشناسيم.

وي در ادامه افزود:دشمن در جنگ نرم و در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي به راحتي بي حيايي را به بهانه دوست يابي و گفتمان ترويج مي‌دهد و وسعت شبهات در اين فضا بسيار است و در همه جا از طريق تلفن همراه و ديگر دستگاه ها به راحتي در دسترس است.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم با اشاره به مأموريت جنگ نرم و تعريف آن اظهار داشت: مأموريت جنگ نرم و محدوده آن تسخير مغز انسان است و اگر بتوان مغز فردي را تسخير كرد، مي‌شود بر تمام اعمال و رفتار او تسلط يافت. جنگ نرم جنگي است كه بر روي ذهن انسان كار مي‌كند و در آن سلاح هاي نظامي بكار نمي‌رود.

وي با پخش مستندي در مورد تسخير مغزها افزود:  سران كشورهاي اروپايي و آمريكايي با استفاده از ابزار جنگ رواني و تسخير كردن ذهن و مغز شهروندان خودشان اعمال و رفتار آنها را كنترل مي‌كنند.

حجت الاسلام وكيل پور با بررسي جنگ نرم دشمن در سالهاي اخير در كشورمان ابراز داشت: هر چيزي كه ارزش دارد، خطرات پيرامون آن بيشتر است و براي حفظ آن بيشتر بايد هزينه كرد. بالاترين ارزش كشور ما دين اسلام است و ستون اصلي آن ولايت فقيه است كه در فتنه 88 در اوج شعار فتنه گران روز عاشورا به اصل ولايت فقيه توهين كردند و بر همين اساس رسانه‌هاي دشمن در طي سال هاي اخير در صدد تخريب شخصيت مقام معظم رهبري هستند كه به فضل الهي موفق نخواهند شد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد جنگ نرم اظهار داشت: مقام معظم رهبري در مورد جنگ نرم مي‌فرمايند: «در جنگ نرم دشمن سراغ پايگاه هاي معنوي مي‌آيد. به سراغ ايمان ها، معرفت ها، عزم ها و پايه ها و اركان اساسي يك نظام و يك كشور، دشمن به سراغ اينها مي‌آيد.» اين سخن حضرت آقا تكليف ما طلبه ها را بيشتر مي‌كند زيرا كه خط مقدم و محافظان سنگرهاي معنوي روحانيون هستند.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم با اشاره به دو ابزار كم خرج و پرسود جنگ نرم تصريح كرد: شايعه پراكني و دروغ دو ابزار كم خرج اما پرسود جنگ نرم هستند كه دشمن از اين دو ابزار نهايت استفاده را مي‌كند. شايعه يك خبر بي پايه و اساس است كه دور از واقعيت و همراه با مبالغه است كه شايعه و دروغ به هم وصل هستند و يكي از نتايج ابزارهاي جنگ نرم بي تفاوت كردن افراد جامعه و خانواده نسبت به يكديگر است.

حجت الاسلام وكيل پور با اشاره به يكي از شبكه هاي ماهواره اي كه رابرت مرداك مالك آن است، اظهار داشت: رابرت مرداك كه يك يهودي استراليايي است و معروف به سلطان شيطاني رسانه هاست و مالك 60 شبكه تلويزيوني به 13 زبان دنيا و صد روزنامه است، گفته است: «ما آثار نمايشي روز دنيا را بايد به زبان فارسي دوبله كنيم و بايد جوان ها و خانواده ها كنار يكديگر به تماشاي اين فيلم ها‌ (مستهجن) بنشينند.» در حالي كه فيلم نگاه كردن در كنار يكديگر آثار مخرّبي بر روي بنيان خانواده مي‌گذارد و افراد خانواده را نسبت به هم بي تفاوت مي‌كند.

پژوهشگر و محقق جنگ نرم در انتهاي سخنان خود با اشاره به آثار مخرّب بازي هاي كامپيوتري و فضاي مجازي بر روي جوانان گفت: وقت تلف كردن، اختلاط بازي ها به مباحث سياسي و مباحث شهواني از آثار مخرّب بازي هاي كامپيوتري بر روي جوانان است و در فضاي مجازي هم كه روزانه بيش از 60 وبلاگ در آن ايجاد مي‌شود و مطالب، عكس هاي مستهجن فراوان و شبهات زيادي براي تخريب ذهن جوانان و كاربران در آن گذاشته مي‌شود، متاسفانه جاي مباحث ديني خالي است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا