آخرین اخبارفارغ التحصیلان

هدف جشنواره تبلیغی لقمان حکیم تعمیق نگاه علمی به تبلیغ است/ مبلغ باید آمادگی‌های معنوی را برای انتقال معارف اسلامی به دیگران در خود ایجاد کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیربیان، عضو شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم یکی از اهداف برگزاری این جشنواره تبلیغی را تعمیق نگاه علمی به تبلیغ برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در نشست اعضای شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، با بیان اینکه جای خرسندی است افرادی که در عرصه تبلیغ کار تخصصی کرده‌اند در این جشنواره حضور دارند اظهار داشت: اگر بخواهیم به تبلیغ نگاه تخصصی داشته باشیم ؛ باید ابعاد مختلفی را مورد توجه قرار دهیم که اولین جنبه آن موضوع محتوای علمی است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که تبلیغ نیاز به تعلیمات تخصصی دارد، چراکه تبلیغ یک علم است و تنها مهارت نیست و به همین دلیل باید علوم مورد نیاز این عرصه شناخته و تحصیل شود.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امروز بهترین مراجع تقلید کسانی هستند که اهل منبر بودند افزود: کسانی که در عرصه سخنرانی و منبر فعالیت دارند به نوعی درحال اجتهاد هستند چرا که احکام و معارف اسلامی را می‌بایست از منابع اصیل و معتبر دریافت و به مردم انتقال دهند.

وی ابراز داشت: تبلیغ یک فن و مهارت است و نیازمند تمرینات زیاد و داشتن مهارت‌ها می‌تواند مهارت گفتاری، شنیداری ارتباط‌گیری و چگونگی تاثیرگذاری باشد و جشنواره لقمان حکیم باید به این مسائل توجه داشته باشد.

عضو شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم تبلیغ را یک هنر برشمرد و اظهار داشت: ما معتقدیم که منبر اکتسابی است هر چند که درصد بسیار اندکی از افرادی که در این زمینه موفق بودند، توانایی ذاتی داشته‌اند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: بعد هنری و سلیقه‌ای در امر تبلیغ بسیار مهم است که در این صورت سخن خوب و خوب سخن گفتن را به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: امر تبلیغ نیازمند توفیق الهی است و خود مبلغ باید آمادگی‌های معنوی را برای انتقال معارف اسلامی به دیگران در خود ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر مهم بودن بُعد عِملی تبلیغ دیگر جنبه مهم آن جنبه عَملی است که مردم می‌بایست در خود مبلغ آن را ببینند.

عضو شورای علمی جشنواره لقمان حکیم، افزود: در عرصه تبلیغ علمی به فرموده رهبر معظم انقلاب محتوای تبلیع باید مستند، قابل فهم و کاربردی باشد و انتظار می‌رود مقاله‌هایی که در این جشنواره ارائه می‌شود در عرصه علمی و عینی و مصداقی شاهد آثار خوبی باشیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا