آخرین اخبارفارغ التحصیلان

اثر مهم جشنواره تبلیغی لقمان حکیم ظهور استعداد‌های تبلیغی است/ مهمترین نیاز یک مبلّغ حکمت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیربیان، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عضو شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم گفت:

اثر مهم این جشنواره تبلیغی، شناسایی، جهت‌دهی و جذب استعدادها است و جشنواره لقمان حکیم می‌تواند استعدادهای نوین در عرصه تبلیغ را ظهور و بروز دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در نشست اعضای شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان_حکیم، با تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برپایی چنین جشنواره‌هایی، استعدادهای نوین در عرصه تبلیغ را ظهور و بروز می‌دهد، در حالی که ممکن است این تجربیات در لا به لای فضای مجازی و رسانه‌های نوین تبلیغاتی امروز، دیده نشود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: شاید برای اولین‌بار باشد که بنا شده اندازه‌ها و استانداردها برای یک محتوای تبلیغی خوب در این جشنواره ارائه شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اینکه مبلّغی در جایی به موفقیت دست یابد و یا برخی‌ها از توفیقات ظاهری برخوردار نباشند؛ دلیل و ملاک صحت و یا عدم صحت کار آنها در تولید و محتوای تبلیغی به شمار نمی‌آید.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: گاهی مبلّغی در جایی با بهره‌گیری از برخی جاذبه‌های سخن به عنوان مبلّغ موفق جلوه می‌کند؛ در حالی که ممکن است از نظر محتوایی مردم را در حال دور کردن از مقصد باشد و گاهی مبلّغی نیز از نظر محتوایی کار حکیمانه و خوب انجام می‌دهد؛ اما ممکن است سایر ابزارها برای تاثیرگذاری لازم را در اختیار نداشته باشد.

عضو شورای علمی جشنواره لقمان حکیم، با بیان اینکه تاکنون در حوزه علمیه اقدامی مناسب و شایسته برای قضاوت و داوری محتواهای تبلیغی مؤثر وجود نداشته است افزود: بسیاری از محتواهای تبلیغی نامناسب و غیر حکیمانه در فعالیت‌های تبلیغی بر سر زبان‌ها جاری است که آثار سوئی نیز در جامعه باقی می‌گذارد، ولی هیچ‌کسی نیست این موارد را مورد ارزیابی قرار دهد و به جامعه حوزوی و همچنین عموم مردم نتایج را اعلام کند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: نقد به معنای گرفتن نقطه‌ضعف نیست، بلکه به معنای بررسی همه جانبه یک اثر است و شاید به بهانه جشنواره لقمان حکیم بتوان باب نقد را در خصوص محتوای تبلیغی باز کرد؛ بدون آنکه حرمت‌شکنی صورت گیرد تا معلوم شود نقد کردن مباحث چگونه می‌تواند بر آثار تاثیر داشته باشد چرا که محتواهای انتخاب شده باید قابل دفاع باشد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین عنوان کرد: باید مطالعه، آموزش دیدن و انجام اقدامات تخصصی در عرصه تبلیغ دین را جدی گرفت و این موارد را مورد تقویت قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، با تقدیر از انتخاب مناسب اسم جشنواره به نام جشنواره تبلیغی لقمان حکیم بیان داشت: شاید این اسم از بهترین القاب انتخاب شده باشد چرا که طلاب راه انبیا را دنبال می‌کنند که ضرورت آن برخورداری از حکمت است و مهمترین نیاز یک مبلغ نیز حکمت می‌باشد و فراگیری یک دانش بدون استفاده از حکمت در بیان، نمی‌تواند به انتقال درست پیام کمک کند.

عضو شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، با بیان اینکه بارها در ادعیه آمده که خداوند صاحب بیان است افزود: حکمت نیز ویژگی دیگری است که برای خداوند در کنار بیان آورده شده و این دو ویژگی بسیار به هم نزدیک است.

وی بیان داشت: مهمترین فردی که در قرآن حرف‌هایش به عنوان نصیحت آمده، لقمان حکیم است؛ هر چند که ممکن است از سایر انبیا نیز نصایحی بیان شده باشد اما از لقمان حکیم سخنان فراوانی در قرآن بیان شده که این امر نشان دهنده جایگاه حکمت می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا