آخرین اخبارفارغ التحصیلان

در حوزه‌های علمیه، تبلیغ یک اصل بوده است و نباید ارزش آن کاسته شود.

به گزارش پابگاه اطلاع رسانی امیربیان به نقل از دبیرخانه جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، آیت‌الله قوامی، امام جمعه‌ پردیسان قم، روز دو‌شنبه 7 مرداد ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار این جشنواره اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه، تبلیغ یک اصل بوده است و نباید ارزش آن کاسته شود.
آیت‌ الله قوامی ضمن بیان اینکه تبلیغ یک رشته‌ی علمی است گفت: باید با رشته‌ی تخصصی تبلیغ برخوردی علمی صورت گیرد و طلبه‌ای که در این رشته فارغ التحصیل می‌شود باید با آن منبری ورزیده‌ای که این دوره تحصیلی را طی نکرده است تفاوت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خودجوش بودن در تولید محتوای منبر بسیار مؤثر است گفت: ما باید برای کشف استعدادهای تبلیغی سراغ افراد مبتکر و خودجوش برویم و به فکر کشف و شناسایی آن‌ها باشیم.
امام جمعه‌ی پردیسان قم گفت: برخی از مراکز از دیرباز به دنبال چنین اهدافی بودند لکن ضعف‌ها و خلاء‌هایی داشته‌اند و شما باید تلاش کنید تا آن ضعف‌ها جبران شود و خدای نکرده به همان آفت‌ها دچار نشوید.
وی ضمن بیان اینکه علمی بودن تبلیغ می‌تواند مبتنی بر انتخاب موضوعات مناسب باشد گفت: موضوعاتی که در بیانیه گام دوم مطرح شده مبتنی بر آگاهی کامل مقام معظم رهبری از موضوعات مختلفی است که در چهل سال مدیریت ایشان اتفاق افتاده است.
آیت‌الله قوامی با بیان اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید موضوعات مطرح شده در این بیانیه به صورت مسئله بیان شود و مبلغین در منبرها به پاسخ آن بپردازند.
وی تصریح کرد: جشنواره لقمان حکیم باید به دنبال راهکارهایی باشد تا جنبه‌های معنوی در تبلیغ نمود بیشتری پیدا کند تا اقبال مردم به دین بیشتر شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا